poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Jak się dobrze uczyć.

Pewnie mnóstwo z was godzinami zakuwa z jakiegoś przedmiotu ale efekty są marne. Ostatnio sama tak miałam aż przyjechałam pewien sposób uczenia się którym chciałabym się z wami podzielić. 
Mam nadzieje że wam się spodoba i choć w małym stopni sprawię żeby nauka przychodziła wam łatwiej 

1. Słuchaj i pytaj na lekcji! 
Niby banalne ale wiele osób zapomina o tym że najwięcej informacji wynosi się z lekcji. Nie bój się także pytać. Dzięki temu i ty więcej się dowiesz a i nauczyciel zobaczy że się interesujesz. Rób notatki a w domu będziesz mieć o wiele miej pracy.



2. Zadbaj o przyjemne miejsce! 
Nikt nie lubi uczyć się w hałasie. Poszukaj spokojnego miejsca w którym będziesz mogła rozłożyć swoje książki i na spokojnie się pouczyć. Pamiętaj żeby nic cię nie rozpraszało. Wyłącz telewizor a nauka przyjdzie szybciej. 
3. Rób przerwy! 
Gdy czujesz już zmęczenie nie odmawiaj sobie krótkiej przerwy. Wstań od książek i pójdź na przykład coś zjeść. Możesz też w tym czasie posłuchać muzyki albo przyjrzeć swojego facebooka. Dobrze też zrobi jeśli przejdziesz się na krótki spacer. Świeże powietrze pomaga w nauce.
4. Nie bój się dzwonić do znajomych. 
Jeśli nie wiesz jak rozwiązać zadanie domowe kto lepiej ci pomoże jak nie twoi przyjaciele. Wykręć numer i zadzwoń. Wiele ci to pomoże a może i nawet skróci czas nauki. Przecież nie będziesz musiała się już zastanawiać nad trudnym zadaniem 

5. Nie odkładaj na ostatnią chwilę. 
Nie jest dobrze robić zadania albo się uczyć na ostatnią chwilę. Lepiej zrobić wszystko od razu niż później siedzieć po nocach rozwiązują zadania albo uczyć się do ważnego sprawdzianu.

To tyle z moich genialnych rad. Ja się do nich stosuję i muszę wam powiedzieć że lepiej idzie mi nauka. Na więcej rzeczy znajduję czas a i oceny mi się polepszyły.
Natyy :*

4 komentarze:

  1. dobry sposób! i fajny blog :3

    OdpowiedzUsuń
  2. z tym "nie odkładaj na ostatnią chwilę" to się mi nigdy nie udaje hehe
    pozdrawiam
    madame-lucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. W następnym roku (szkolnym) na 1000000% to wypróbuję

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz.
Każdy wywołuje uśmiech na mojej twarzy.
Krytykę też przyjmuję o ile będzie ona uzasadniona :D